Samfunnsansvar
Samfunnsansvar
I Culina definerer vi samfunnsansvar som en langsiktig forpliktelse til å lykkes forretningsmessig gjennom arbeidsmetoder som respekterer etiske verdier og fremmer en bærekraftig utvikling. Følg oss på reisen mot å bli klimanøytrale innen 2033!
Kvalitets- og miljøstyring
Culinas hovedkontor (Culina Norge AS) har etablert kjedens kvalitets- og miljøstyringssystem. Dette dekker alle forretningsprosesser; fra varekolleksjon og innkjøp til lagerhold, pakking, markedsføring og transport.
Våre styringssystemer oppfyller kravene i ISO 9001 (kvalitet) og ISO 14001 (miljø), hvilket betyr at vi har dokumentasjon på vårt arbeid og rutiner for kontinuerlig forbedring.
Du som kunde kan dermed være trygg på at vi har viktige sjekkpunkter som inkluderer:
- Overholdelse av lovkrav til produkter og drift
- Egen fastsettelse og dokumentasjon av kvalitetsmål
- Prestasjonsmål for alle avdelinger
- Overholdelse av miljøkrav
- Egen fastsettelse og dokumentasjon av miljømål
- Måling av kundetilfredshet og oppfølging av tilbakemeldinger
- Kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser
- Forebyggende tiltak for å unngå feil
- Korrigerende tiltak ved feil