For å bruke angreretten må du informere Culina på en utvetyding måte om at du ønsker å benytte deg av denne.
Du kan informere om dette i epost til , med vanlig brevpost, eller ved å fylle ut vårt returskjema og velge "Angrerett" som Type Henvendelse.
For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du gir beskjed om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper.
Dersom du angrer et kjøp fra oss, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene. Tilbakebetaling blir gjennomført uten unødig opphold, etter at vi har fått varene tilbake, eller når du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.
Du må returnere varene til Culina uten unødig opphold, og senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville angre kjøpet. Varene kan sendes pr post, eller leveres på vårt hovedkontor. Fristen er overholdt dersom du kan dokumentere at varene er sendt før fristen på 14 dager er utløpt.
Returkostnader blir ikke dekket av Culina.
Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss.
Du blir ikke pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen.
Angrerett gjelder kun hele ordre, det er ikke mulig å returnere enkeltprodukter fra en ordre innenfor angreretten.
Angrerett gjelder kun for kunder som har handlet som privatperson, ikke bedriftskunder registrert med foretaksinfo.