Image is everything, obey your concept!

De små detaljene som løfter opplevelsen av konseptet ditt finner du ofte i utstyret. Enten det er logo på porselenet, brodert navn på uniformene eller farger og former som går igjen i interiøret.

I en nylig publisert restaurantanmeldelse fra godt.no ble det refererte til at noe som trakk ned var manglende gjennomføring av konseptet. Det var ingen rød tråd i interiør, ingenting ved logo eller inngang som ga hint om hva som ventet på innsiden, og møblene var igjen etter forrige eier.

 

Skal man vinne kampen om kunden må man ha det lille ekstra, den røde tråden, en tydelig identitet som gir kunden en trygghet i at han får det han vil ha om han velger å sette seg ned hos nettopp deg. Vi ser gang på gang at steder skal åpne eller pusses opp. De har høye budsjetter på det meste, men når det kommer til tallerken, bestikk, glass og dekketøy - DA skal det spares. På den posten som kanskje utgjør den laveste andelen av hele investeringen, men en post som kan bidra til økt inntjening dersom man gjør de rette valgene. 

 

Finn det som støtter ditt konsept

Vårt mål er aldri at du som kunde skal kjøpe mest mulig. Vi ønsker at du skal kjøpe det som er riktig for deg og ditt sted. Og noen ganger ser vi at det velges bare med lommeboka der og da, noe som ikke alltid vil slå heldig ut på sikt. Hvis du har et flott lokale, med interiørdesignede møbler, tidsriktige farger på veggene, lysekroner til mange mange tusen kroner og førsteklasses mat, vel da kan du ikke ha det billigste bestikket og standard vinglass. Det vil føre til at kunden ikke får sin forventning oppfylt, og oppelvelsen av måltidet vil bli dårligere enn man ønsker.

 

Kan du ta 10 kroner mer pr. rett?

Det ble gjort en undersøkelse hos 200 personer, der de ble presentert for mat på tallerken. Maten var den samme, akkurat samme råvare og mengde, men tallerkenen var ikke lik. Den første var en billig og ordinær hvit tallerken, den andre var noe finere og den siste var finest (med finere og finest mener vi her en høyere kvalitet og en mer spennende og annerledes design). Resultatet var entydig; kundene svarte at de ville betalt 15-20% mer for maten som ble presentert på den fineste tallerkenen.

 

Dersom man kan regne på hvor mange retter som serveres i uken er det fort gjort å regne seg frem til hvor lang tid det vil ta før investeringen i tallerkenen er hentet inn igjen. Synes du dette er en spennende tanke? Ta kontakt med oss så hjelper vi deg gjerne!

 

 

Fat Porto Blå 200cl Ø380mm Keramikk
653.0

Eks. mva.

Inkl. mva. 816.250

Fat ovalt Porto Blå L320 B230 mm Stengods
291.0

Eks. mva.

Inkl. mva. 363.750

Bolle Porto Blå 40cl Ø115mm Stengods
55.0

Eks. mva.

Inkl. mva. 68.750

Bolle Porto Brun/Grønn 34cl H70 Ø110mm Porselen
76.0

Eks. mva.

Inkl. mva. 95.000